PSY | Feierliche Graduierung der Psychologie-Absolvent*innen 2025 Im Rahmen einer feierlichen Zeremonie wurden den Bachelor und Master Absolvent*innen Psychologie der SFU Linz am 27. Juni 2025 die […]
SFU Research Newsletter Dear colleagues, The past months have been marked by exciting developments at SFU. A particular focus was the launch of […]
Jetzt über unser Studienangebot informieren! Psychologie & Psychotherapiewissenschaft in Linz studieren! Die Sigmund Freud PrivatUniversität Linz bietet ein umfassendes Angebot an Studien- und Lehrgängen in […]
Bridging Polarities through Queer-Feminist Lenses: A Groundbreaking Panel at WCP 2025 Join us at the World Congress for Psychotherapy 2025 (WCP) in Vienna for an engaging and forward-thinking panel discussion titled: […]
Vlasak, T., Barth, A., & Augner, C. (2025). Don’t feel comfortable in your own skin? The relationship between body dissatisfaction and social media use – A meta-analytical approach.
Rosenauer, V., Schwarz, M. I., Vlasak, T. & Barth, A. (2024). Childhood lead exposure increases the risk of attention-deficit-hyperactivity disorder: A meta-analysis.
Augner, C., Vlasak, T., & Barth, A. (2023). The relationship between problematic internet use and attention deficit, hyperactivity and impulsivity: A meta-analysis.
Wimmer, E., Stephenson, A., & Brunner, M. (2023). Die Tiefenhermeneutik und ihre Bedeutung für die Psychotherapieforschung.
Vlasak, T., Dujlovic, T., & Barth, A. (2023). Aluminum exposure and cognitive performance: A meta-analysis.
Stephenson, T. (2023). Die Individualpsychologie an der Sigmund Freud PrivatUniversität (SFU): Erfahrungen aus den ersten zwölf Jahren.
Vlasak, T., Dujlovic, T., & Barth, A. (2023). Manganese exposure and cognitive performance: A meta-analytical approach.